ADAC test letna pnevmatika 2019

Končno lahko začnemo verjeti, da tudi letošnja pomlad ne bo popolnoma izgubljena. Počasi se morate postaviti v čakalno vrsto tudi v trgovinah z gumo, ki pa še nimajo poletnega kompleta gum za montažo, za kar nam lahko najnovejši test ADAC služi kot dober vodnik. V rezultatih zaznavamo tudi presenečenja.
Tako smo testirali
Nemški avtomobilski klub ADAC vsako leto dvakrat opravi celovito testiranje, glede na povpraševanje na trgu, nenehno pa izvajajo tudi testiranje mer pnevmatik. Tokrat so testirali običajne poletne pnevmatike značilne za majhne avtomobile mere 175/65 R14 , ter pnevmatike zakompaktne avtomobile mere 205/55 R16. V prvi skupini je bilo ocenjenih štirinajst, v slednji pa šestnajst izdelkov proizvajalcev pnevmatik. Prav tako so kupili več nizev vzorcev, le te kupijo iz čim več različnih virov, tako, da bi se izognili nevarnosti pripravljenih testnih pnevmatik in s tem poskušajo spremljati tudi nihanja kakovosti.
ADAC izvaja zelo kompleksen test pnevmatik. Prvič obrabijo vsako pnevmatiko, s katero na zelo strogih testih naredijo približno 450 kilometrov. To je potrebno zato, ker zaradi materiala za sproščanje agenta, uporabljenega v proizvodnem procesu površina novih pnevmatik ne zagotavlja maksimalnega oprijema. O tem je vredno razmisliti tudi v cestnem prometu, ko nameščamo novo gumo.
Testiranje na suhem asfaltu se izvaja v objektu Bridgestone v Italiji. Spremljajo linearno vožnjo, obnašanje avtomobila v ekstremnih razmerah, stabilnost v ovinkih in zaviranje. Testiranje na mokrem asfaltu poteka v Nemčiji v testnem centru Continental. Tu spremljajo zaviranje na asfaltu in na betonu, akvaplaning, ter vožnjo po krožni in vodeni poti. Po eni strani se obraba preizkuša v realnih razmerah, vozi se v konvoju in na ringu, ki je namenjen temu namenu, dokler ne dosežejo 1,6 milimetrske meje. Hrup ni samo merjen, temveč testni piloti upoštevajo tudi subjektivne percepcije. Preskus porabe se izvaja s stalno hitrostjo 100 km/h na progi dveh kilometrov
Vsi testi se ponovijo večkrat in testni piloti se menjavajo. Dobljeni delni rezultati so ponderirani na naslednji način:
• suh asfalt: 20%
• mokri asfalt: 40%
• hrup: 10%
• poraba: 10%
• obraba: 20%
Pnevmatike mere 175/65 R14
V eni izmed tipičnih velikosti kategorije majhnih avtomobilov je štirinajst proizvajalcev preizkusilo aktualne vzorce ADAC-a, od najcenejših do premijskih pnevmatik, testni avto pa je bil Ford Fiesta. Treba je omeniti, kako različen vrstni red je bil dosežen glede različnih vidikov. Tako se je na primer na suhi površini kot najboljša pokazala Maxxis Mecotra 3, ki je v splošni skupni oceni pristala le v spodnjem delu tabele. V tej primerjavi je najslabši rezultat dosegel Vredestein T-Trac 2, čeprav je še vedno dosegel dober rezultat. Spodaj navedeno so rezultati zaporedja preskusov na suhem asfaltu:
Na mokri podlagi je v nasprotju z tem najboljšo oceno dosegel Continental PremiumContact 5, Maxxis je postal le predzadnji. Prav tako sta dobre ocene dosegli tudi dve cenejši pnevmatiki, Falken in Semperit, vendar so bili vsi drugi vzorci dosegli le srednje dober zmerni rezultat – še več, pri njih je rezultat imel negativen učinek na skupno oceno. Spodaj navedeno so rezultati preizkusov na mokrem asfaltu:
Kar zadeva hrup, z izjemo Firestonea, so tudi najboljši dosegli oceno le tik pod srednjim nivojem, vendar je znaten del tabele zdrsnil na zadostno raven. Glede na porabo je Apollo Amazer 4G Eco je presenetljivo bil najboljši, glede porabe pa so bili rezultati precej uravnoteženi. S tega vidika se Continental ni uveljavil preveč dobro, končni položaj pa se lahko premijski proizvajalec dejstvu, da imajo pnevmatike visoko obrabo.
Skratka, celokupno gledano sta dobro oceno oziroma zeleni certifikat dobili dve pnevmatiki: Falken Sincera SN832 Ecorun, ki se je izkazal za najboljšega ali najbolj uravnoteženega,in se je dobro obnesel na suhih in mokrih površinah, in na testih ni izkazal očitnih slabosti. Za njim je le za eno desetino zaostal Semperit Comfort-Life 2. V močno desno sredinsko linijo se uvrščajo znani proizvajalci, kot so Pirelli, Continental ali Goodyear - pred slednjima je uvrščen Pneumant, ki se jih najbolj spominjamo po MZ, Trabantih. Padca ni bilo zaznati, najbolje je bila ocenjena Sava Perfecta 3.7.
Pnevmatike mere 205/55 R16
V meri značilne za kompaktne velikosti avtomobilov so Nemci testirali pnevmatike šestnajstih proizvajalcev, montiranih na Volkswagen Golf. Tudi ta preskus je vključeval vrhunske izdelke, dobro znane pnevmatike srednjega razreda, pa tudi poceni in manj znane pnevmatike.
Prav tako se je vredno vsaj malo poglobiti v podrobnosti, saj tudi tu obstajajo vzorci, ki so izjemni v eni kategoriji, vendar pa celokupno tudi v dobrih primerih dosegajo le povprečne rezultate. Na suhi površini je najboljši rezultat dosegel Hankook Ventus Prime 3 K125, vendar za njim ni za veliko zaostal npr. Vredestein Sportrac 5, ki pa je v skupni oceni končal na zadnjem mestu.
Na mokri cesti se je na veliko presenečenje najboljše uvrstil Bridgestone Turanza T001, vendar pa je le za pičlo desetino prehitel Semperit Speed-Life 2. V tej primerjavi ni nihče dobil slabše od srednje povprečne ocene. Celotni vrstni red:
Kar zadeva skupno vrednotenje, lahko vidimo, da tudi na tem področju ni pogrnil nobeden od vzorcev, vendar je šest od njih dobilo dobre ocene. Najboljši, najbolj uravnotežen je postal Michelin Primacy 3, pred Bridgestone Turanza T001 Evo. S tretjim najboljšim rezultatom je zaključil Continental PremiumContact 5, ki je dosegel enak rezultat kot Firestone Roadhawk. Infinity Ecosis in Vredestein Sportrac 5 sta se izkazala za najslabše, vendar je bil njihov slab rezultat delno posledica neuspeha preskusa testa hitre vožnje ADAC.
Katere pnevmatike so torej dobre?
Testi ADAC ne štejejo kot splošna resnica, temveč so le pomoč pri navigaciji skozi ponudbo. Skupni rezultat pa je le kot vodilo pri ocenah vrednosti, veliko bolj se splača preveriti delne rezultate in se na podlagi le teh odločiti, kateri dejavniki so za nas pomembni.
Pomembno je, da smo kritični tudi do nalepk na pnevmatikah, saj le te vsebujejo vrednosti, ki so jih navedli proizvajalci sami. Tako torej npr. pri velikosti 175/65 R14 ne zaznavamo, da je Sava Perfecta glede oprijema na mokrem uvrščena v razred"C", kar je nekoliko boljše od povprečja, kar pa je glede na končno oceno 3,7 le zadovoljivo. Zato je smotrno, da podrobne rezultate testov primerjamo z našimi finančnimi zmožnostmi ter da izbiramo na podlagi tega.