ISKALNIK PNEVMATIK

Izpolnite podatke za iskano pnevmatiko in kliknite na gumb "Išči". Če želite naročiti več izdelkov, vnesite količino izdelkov, ki jih želite naročiti, v polje poleg gumba "Dodaj v košarico". Če med iskanjem podate več pogojev, lahko iskanje pospešite. Trenutno vsebino košarice lahko spremenite ali izbrišete tako, da kliknete gumb »KOŠARICA« v zgornjem desnem meniju. OPOZORILO! PNEVMATIKE, KI SO NA SEZNAMU ISKANJA NE PRIKAZUJEJO AKTUALNO ZALOGO!
NOVICE

Zakaj bi kupovali drage zimske pnevmatike?

Zakaj bi kupovali drage zimske pnevmatike?


ADAC IN AUTOBILD TEST ZIMSKIH PNEVMATIK - 2018

Napovedi v bližnji prihodnosti ne kažejo veliko ohlajanja, vendar je vredno razmisliti o tem ali imamo že zimske pnevmatike ali jih moramo kupiti, ali pa slučajno potrebujemo štiri sezonske. Tudi letos bodo testi pripomogli k lažji izbiri.

Kdo in kaj testirajo?

Ena izmed najbolj znanih testiranj pnevmatik pripravlja nemški avtomobilski klub, ADAC. In sicer dvakrat na leto: preizkusijo tako poletne kot zimske pnevmatike. Vedno spreminjajo tudi dimenzije, tako so tokrat testirali tipične običajne poletne pnevmatike značilne za majhne avtomobile mere 175/65 R14 , ter pnevmatike v kategoriji kompaktnih vozil velikosti 205/55 R16.

Medtem pa je eden izmed največjih nemških avtomobilskih revij Autobild izdelal tudi lastne teste. Testirali so pnevmatike velikosti 195/65 R15, ki se pogosto uporabljajo na številnih avtomobilih na Madžarskem, ter poleg zimskih pnevmatik velikosti 235/60 R18, ki so razširjene na hobi avtomobilih, še štiri sezonske pnevmatike velikosti 195/65 R15.

Pomembna informacija je, da sta ADAC in Autobild opravila različne teste po različnih metodah. Vendar pa kljub temu da gre za pnevmatike istega proizvajalca lahko posamezni vzorec glede na velikost pnevmatik dosega popolnoma drugačne rezultate. Dober primer tega je Firestone, ki je na testu ADAC v velikosti 14 palcev dosegel odlično oceno, medtem ko pa se je z pnevmatiko velikosti 15 palcev pri Autobildu komaj uvrstil med najboljših dvajset.

175/65 R14 (ADAC)

V tej velikosti so strokovnjaki ADAC-a po svoji običajni metodi testirali izdelke dvanajstih proizvajalcev nameščenih na Ford Fiesto. Pri izbiri so upoštevali, da bodo pokrivali največji cenovni razpon, in da bodo testi resnično zajeli tiste pnevmatike, ki jih kupci dejansko lahko tudi kupijo. Pri različnih trgovcih in v različnih časih so vzeli več kot en niz iz vsakega vzorca, tako da ne ocenjujejo le na podlagi posameznega slabšega ali boljšega primerka ter da se ugotovi tudi, kako stabilna je kakovost.

Pnevmatike se nato proti obrabi testirajo približno na 450 kilometrov. Razlog za to je, ker zaradi materiala za sproščanje agenta, uporabljenega v proizvodnem procesu površina novih pnevmatik ne zagotavlja maksimalnega oprijema. To moramo upoštevati tudi, če sami kupujemo novo gumo - sprva je priporočljivo, da vozite bolj previdno.

Na suhem asfaltu so bila testiranja izvedena v Italij, na mokri podlagi pa v Nemčiji, kar pomeni, da realni zimski pogoji niso bili nujno na voljo. Ustrezno snežno okolje je bilo najdeno na neodvisni testni stezi na Finskem, testi na ledu pa so bili opravljeni v Continentalu. Zaradi natančnosti so bile vse meritve izvedene večkrat in nato so izračunali povprečje izmerjenih vrednosti. Posamezni rezultati so bili ponderirani na naslednji način:

suh asfalt: 15%

moker asfalt: 30%

zasnežena cesta: 20%

ledena cesta: 10%

hrup: 5%

poraba: 10%

obraba: 10%

Z drugimi besedami, zimske lastnosti predstavljajo le 30 odstotkov končnega rezultata, prikazane lastnosti pomembne za suhe in mokre pogoje ob vse bolj blagih zimskih razmerah pa 45 odstotkov. Tisti, ki jih manj moti obraba, hrup ali celo poraba, lahko mirno ignorirajo te točke, čeprav je tudi znano dejstvo, da dobra guma nima le dobrega oprijema. ampak deluje dobro tudi na teh na videz manj pomembnih področjih.

Ko je cesta suha

Eden od najpomembnejših vidikov ADAC-ovega testa na suhi podlagi je bila vodljivost. Med drugim so testirali ravno linijsko vožnjo, odziv krmiljenja in vožnjo na strani. Sposobnosti pnevmatik so poskušali uporabiti vse do skrajnih meja. V program so vključili naloge za ugotavljanje stabilnosti pri vožnji v ovinkih za stabilnost kotov in zaviranje (z ABS iz sto do stoječega).

Na podlagi rezultatov testiranj se v hladnem vremenu brez padavin najboljše obnese Firestone Winterhawk 3, vendar so tudi izdelki Continental, Vredestein in Dunlop dosegli dobre rezultate. Najšibkejše se je izkazal Semperit Master-Grip 2.

 

Oprijem na suhi podlagi (175/65 R14, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                Ocena *

1.            Firestone Winterhawk 3 2.0

2.            Continental WinterContact TS860 2.3

3.            Vredestein Snowtrac 5 2.3

4.            Dunlopov zimski odziv 2 2.4

5.            Esa-Tecar Super Grip 9 2.5

6.            Nankang Snow SV-3 2.5

7.            Goodyear UltraGrip 9 2.6

8.            Nokian WR D4 2.6

9.            Debica Frigo 2 2.9

10.         Sava Eskimo S3 + 2.9

11.         Pirelli Cinturato Winter 3.1

12.            Semperit Master-Grip 2 3.7

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

 

Ob mokrih pogojih je vse drugače?

V povprečni zimi nedvomno največ vozimo po mokrem asfaltu. Snežne razmere se pri nas le redko pojavijo, in na srečo tudi ledene cestne površine niso tako zelo pogosti pojav, vendar pa je dežja in snežnega dežja obilo. Zato tudi ni čudno, da imajo te meritve največjo težo pri nemških testiranjih. Na Continentalovi nemški progi preučujejo zasilno zaviranje, akvaplaning, prehod skozi pretok vode, vodljivost, upravljanje in številne druge vidike.

Rezultati kažejo, da je Continentalov WinterContact TS860 pustil vse tekmece za sabo, čeprav je res, da Dunlop zaostaja le minimalno. Najslabši je bil kitajski Nankang Snow SV-3 –slabše od tega se je izdelek s daljnega vzhoda, kljub svojemu imenu izkazal le v snežnih razmerah.

Oprijem na mokri podlagi (175/65 R14, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                Ocena *

1.            Continental WinterContact TS860             1,7

2.            Dunlop Winter Response 2           1,8

3.            Goodyear UltraGrip 9      2,2

4.            Esa-Tecar Super Grip 9   2,4

5.            Nokian WR D4   2,4

6.            Pirelli Cinturato Winter   2,4

7.            Semperit Master-Grip 2  2,5

8.            Firestone Winterhawk 32,6

9.            Debica Frigo 2    2,9

10.          Sava Eskimo S3+               2,9

11.          Vredestein Snowtrac 5    2,9

12.         Nankang Snow SV-3        4,7

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

 

Najboljši ne delajo napak niti na snegu

Snežni testi so se izvajali na Testworldovi od blagovne znamke neodvisni testni progi na Finskem. Program je vključeval handlyng progo, rokovanje, zaviranje, pospeševanje in številne druge manevre. Tu doseženi rezultati štejejo za dvajset odstotkov v skupni oceni, zato govorimo o drugi najpomembnejši primerjavi.

Tudi v tem primeru je zmago pred Dunlopom pobral Continental, vendar je bilo tekmovalno polje izredno močno, tako se je le nekaj vzorcev izkazalo šibkeje. Nankang je uspel dobiti najslabšo oceno 5,5, kitajska pnevmatika je padla pri ocenjevanju dveh najpomembnejših lastnostih.

Oprijem na snežni podlagi (175/65 R14, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                Ocena *

1.            Continental WinterContact TS860             1,8

2.            Dunlop Winter Response 2           1,9

3.            Semperit Master-Grip 2  2,0

4.            Debica Frigo 2    2,2

5.               Pirelli Cinturato Winter   2,2

6.               Sava Eskimo S3+               2,2

7.               Vredestein Snowtrac 5    2,2

8.            Firestone Winterhawk 32,3

9.            Nokian WR D4   2,7

10.            Goodyear UltraGrip 9      2,8

11.            Esa-Tecar Super Grip 9   2,9

12.            Nankang Snow SV-3        5,5

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

 

 

Testiranje na ledeni podlagi

Testiranje na ledeni podlagi se že tradicionalno izvaja v testnem centru Continental. Vendar to ne pomeni, da v tem primeru domača proga pomeni prednost. Letos, na primer, so skoraj vse preizkušene in preizkušene pnevmatike zbrale isto oceno 2,5. Edina izjema je bila Nokian WR D4, ki je z oceno 2,4 premagala vse tekmece.

Oprijem na ledeni podlagi (175/65 R14, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                Ocena *

1.            Nokian WR D4   2,4

2.            Continental WinterContact TS860             2,5

3.               Debica Frigo 2    2,5

4.               Dunlop Winter Response 2           2,5

5.              Esa-Tecar Super Grip 9   2,5

6.              Firestone Winterhawk 32,5

7.              Goodyear UltraGrip 9      2,5

8.               Nankang Snow SV-3        2,5

9.               Nokian WR D4   2,5

10.               Pirelli Cinturato Winter   2,5

11.               Sava Eskimo S3+               2,5

 12.              Semperit Master-Grip 2  2,5

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

Če se malo oddaljimo od oprijema, in vzamemo v obzir udobje in varčno vožnjo, lahko pnevmatike razvrstimo glede treh vidikov. Kar se zadeva ravni hrupa, nobena od zimskih pnevmatik ni bila resnično tiha. Kot najbolj tihi se je v tej velikosti izkazal Pirelli, in Vredestein, kot najglasnejši med sodelujočimi vzorci na testiranju. Najugodnejšo porabo je izkazal Esa-Tecar; medtem ko je bil testni avto najbolj potraten z pnevmatiko Nangkang. Najbolj vzdržljiv je bil Goodyear, Pirelli pa se je najhitreje obrabil.

Povzetek

Da bi posamezna pnevmatika lahko dosegla dobro končno uvrstitev , je do konca potrebna uravnotežena zmogljivost. Skupni rezultat niso samo zgornji preskusi, opravljeni na različnih podlagah, ampak se v le to šteje tudi obraba, hrup in poraba. Le dve aktualni zimski pnevmatiki dveh proizvajalcev sta test prestali z dobrim rezultatom: Continental WinterContact TS860 in Dunlop Winter Response 2. Na številčnem srednjem polju jima sledi Semperit Master-Grip 2 z milostno dvojko, Nankang Snow SV-3 pa je edini, ki je zabeležil popoln padec na testih.

195/65 R15 (Autobild)

Pri velikosti večji za eno unčo dobimo teste Autobild-a, kot vodilne teste. Ta velikost je pogosta tudi v naši državi, saj ni značilna samo za novejše majhne avtomobile, saj se šteje za tovarniško velikost za skupino avtomobilov Volkswagen, ki so pravi prodajni hit na trgu rabljenih avtomobilov, vse od Golf 4, pa vse do druge generacije Audi A6.

Nemški časopis pa je testiranje izvedel na drugačen način, morda je kot avto klub – imel manj znanstveni pristop, vendar pa so pnevmatike vsekakor podvrgli realnim življenjskim testom. Testiranje so izvedli v velikem obsegu, saj so vključili kar 51 različnih vzorcev, od najcenejših do izdelkov premium kvalitete. Vse pnevmatike so bile kupljene pri trgovcih na takšen način, da so vse do konca trudili ohranili anonimnost tako, da se niti slučajno ne bi razkrilo, da so namenjene testiranju.

Kolesa so bila nato preizkušena montirana na Volkswagen Golfu. Program se je začel z dvema kvalifikacijskima krogoma: prvič, na podlagi izkušenj zadnjih let, so bili testi zaviranja izvedeni z začetno hitrostjo osemdeset km/h na najbolj značilnih mokrih asfaltnih podlagah pozimi. 21 tekmovalcev je zaradi predolge zavorne razdalje pogrnilo že v prvem krogu. Nato so pri hitrosti petdeset merili zavorno pot na snegu, kjer so izločili še naslednjih deset pnevmatik. V nadaljevanju so obravnavali le preostalih dvajset vzorcev.

Seznam top 10-ih prvih dveh kvalifikacijskih krogov:

Pnevmatike, z najboljšo zavorno potjo (195/65 R15, Autobild)*

Uvrstitev             Vzorec                  Mokra   Snežna  Skupaj

1.            Continental WinterContact TS860             34,5       27,6       62,1

2.            Fulda Kristall Control HP2              34,8       27,6       62,4

3.            Goodyear UltraGrip 9      35,5       27,0       62,5

4.            Hankook Winter i'cept RS2           34,9       27,7       62,6

5.            Dunlop Winter Sport 5    34,8       28,1       62,9

6.            Kleber Krisalp HP3            35,9       27,1       63,0

7.            Pirelli Cinturato Winter   35,9       27,4       63,3

8.               Semperit Master-Grip 2  35,9       27,4       63,3

9.            Uniroyal MS plus 77         36,1       27,9       64,0

10.            Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  34,3       29,8       64,1

* zavorna razdalja v metrih. Na mokrih cestah, iz 80 km/h, na snegu iz 50 km/h.

 

Kdo je boljši?

Najboljših dvajset pnevmatik je bilo predmet različnih testov. Upravljanje in vodljivost je bila preizkušena na handling progah tako na suhem, kot na mokrem asfaltu in snegu. Upoštevali so tudi stroškovno varčnost in obrabo. Na koncu so štiri pnevmatike izstopale od ostalih: Dunlop Wintersport 5, ki je bil zmagovalec testa, vendar pa so se Continental WinterContact TS 860, Kléber Krisalp HP3 in Fulda Kristall Control HP2 prav tako izkazali kot dobra izbira.

 

 

Skupna ocena (195/65 R15, Autobild)

Uvrstitev             Vzorec                  Mokra   Snežna  Suha                     Stroški   Ocena

1.            Dunlop Winter Sport 5    2+          2+          2             1             odlična

2.            Continental WinterContact TS860             2+          1-           2             2             odlična

3.               Kleber Krisalp HP3            1             2             2             2             odlična

4.            Fulda Kristall Control HP2              2+          2+          2-           2             odlična

5.            Hankook Winter i'cept RS2           1-           2+          2             1-           dobra

6.            Goodyear UltraGrip 9      1             2+          2-           2+          dobra

7.            Debica Frigo HP2              2             2-           2             2             dobra

8.            Falken Eurowinter HS012-           2             2             2-           dobra

9.            Nokian WR D4   1             3             2-           2+          srednja

10.            Uniroyal MS plus 77         2+          2+          3+          2             srednja

11.         Michelin Alpin 53+          2             2             1             srednja

12.         Semperit Master-Grip 2  2+          2             3+          2             srednja

13.         Pirelli Cinturato Winter   1-           2+          2-           3-           srednja

14.         Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  3+          2+          2-           2             srednja

15.         Yokohama BlueEarth Winter (V905)          3+          2             2+          2-           srednja

16.         Barum Polaris 32+          3+          2-           2-           srednja

17.         Vredestein Snowtrac 5    2             3+          2             3+          srednja

18.         Matador MP92 Sibir Snow            2-           3+          2-           2-           srednja

19.         Firestone Winterhawk 32+          3             3+          2+          pogojno priporočena

20.         Gislaved Euro Frost 6       2             3+          2-           2-           pogojno priporočena

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

Tabela jasno kaže, da ni vedno pomembna blagovna znamka in cena. Tradicionalno vrhunski izdelki Michelin, Bridgestone in Pirelli trio so prejeli srednjo oceno. Medtem ko je pri prvih dveh oceno kvarila zmogljivost na snežni podlagi, je na rezultat slednje imela negativen učinek visoka cena. Med zmagovalnimi sta Firestone Winterhawk 3 (ki je z eno velikostjo navzdol, na testu ADAC dosegel posebno dobre rezultate) in švedski Gislaved Euro Frost 6, ki je pri nas skoraj povsem neznan.

205/55 R16 (ADAC)

ADAC je ponovno izvedel test v tipični velikosti pnevmatik, ki so značilne pri današnjih kompaktnih avtomobilih. Torej so vidiki in metode enake tistim, ki se uporabljajo za teste 14-palčnih pnevmatik malih avtomobilov. V tem primeru je sodelovalo nekaj več pnevmatik, in sicer skupno šestnajstih proizvajalcev, od poceni do premijskega cenovnega razreda.

Najboljše na suhem ...

Testi opravljeni na suhi podlagi so prinesli uspeh Michelin Alpin 5, ki mu je sledil Bridgestone Blizzak LM 001 Evo, in presenetljivo je, da je Laufenn zaostajal le z eno desetino. Na tej podlagi se zdi, da druga blagovna znamka Hankooka načeloma ne bi bila slaba naložba, vendar pa nadaljnji testi kažejo, da ni nujno, da se splača kupiti ta set. V tej primerjavi se je kot najslabši na lestvici izkazal noname Giti in na presenetljivi način, premijski Pirelli.

Oprijem na suhi podlagi (205/55 R16, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                  Ocena*

1.            Michelin Alpin 52,0

2.            Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  2,1

3.            Laufenn I FIT LW31          2,2

4.            Dunlop Winter Sport 5    2,3

5.               Goodyear UltraGrip 9      2,3

6.               Nexen Winguard Snow'G GH2      2,3

7.               Vredestein Snowtrac 5    2,3

8.            Kleber Krisalp HP3            2,4

9.            Continental WinterContact TS860             2,5

10.               Fulda Kristall Control HP2              2,5

11.               Nokian WR D4   2,5

12.            Yokohama BlueEarth Winter (V905)          2,9

13.            Kumho WinterCraft WP51            3,2

14.            Giti Winter W1   3,5

15.              Pirelli Cinturato Winter   3,5

16.         Semperit Speed-Grip 3    3,6

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

Mokra podlaga

V tem testu je Continental dosegel pričakovano oceno, vendar njegova ocena 2.1 pomeni, da je proti Goodyearju zmagal v smrtnem boju. Eden od najpomembnejših proizvajalcev zimskih pnevmatik, ki je nedvomno najbolj izkrvavel je Laufenn, saj je njihov izdelek, I FIT LW31, direktno dosegel najslabšo možno oceno.

Oprijem na mokri podlagi (205/55 R16, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                  Ocena*

1.            Continental WinterContact TS860             2,1

2.               Goodyear UltraGrip 9      2,1

3.            Pirelli Cinturato Winter   2,2

4.            Dunlop Winter Sport 5    2,3

5.               Semperit Speed-Grip 3    2,3

6.            Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  2,4

7.               Michelin Alpin 52,4

8.            Yokohama BlueEarth Winter (V905)          2,5

9.            Kleber Krisalp HP3            2,6

10.               Nexen Winguard Snow'G GH2      2,6

11.            Fulda Kristall Control HP2              2,7

12.            Vredestein Snowtrac 5    2,8

13.            Nokian WR D4   2,9

14.         Giti Winter W1   3,3

15.               Kumho WinterCraft WP51            3,3

16.         Laufenn I FIT LW31          5,5

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

 

Presenečenje sledi na snegu

Tekmovalno polje je bilo v snežnih razmerah precej močno. Poleg finske Nokian, ki ima velike izkušnje na terenu in med zimskimi pnevmatikami velja za tradicionalno dobro gumo je na veliko presenečenje singapurski Giti dosegel oceno 1,8 in na lestvici z eno desetino prehitel četverico Continental, Dunlop, Kléber in Vredestein. Nezaslišano slabi rezultati v tem primeru niso bili zabeleženi, Yokohamina ocena 3.1 pa še vedno zaznamuje neko srednjo raven.

Oprijem na mokri podlagi (205/55 R16, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                  Ocena*

1.            Giti Winter W1   1,8

2.              Nokian WR D4   1,8

3..            Continental WinterContact TS860             1,9

4.              Dunlop Winter Sport 5    1,9

5.               Kleber Krisalp HP3            1,9

6.               Vredestein Snowtrac 5    1,9

7.            Goodyear UltraGrip 9      2,0

8.            Pirelli Cinturato Winter   2,1

9.            Kumho WinterCraft WP51            2,2

10.               Laufenn I FIT LW31          2,2

11.            Semperit Speed-Grip 3    2,6

12.            Michelin Alpin 52,7

13.              Nexen Winguard Snow'G GH2      2,7

14.            Fulda Kristall Control HP2              2,8

15.            Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  2,9

16.         Yokohama BlueEarth Winter (V905)          3,1

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

 

Led z vami

Tako, kot v primeru velikosti 14 palcev, tudi pri 16 palcih na ledu ni bilo zaznati velike razlike med tekmovalci. V bistvu se ocene gibljejo med 2,3 in 2,5, zato so se vse preizkušene pnevmatike na najbolj spolzki podlagi uvrstile kot dobre. Drugo vprašanje je, da na ledu načeloma potem sploh ni pomembno, kaj smo dali na platišča. Če zdrsnejo, ni veliko možnosti za pot nazaj, zato je bolje, da se izognemo zamrznjenim cestam, ki izgledajo kot ogledalo.

Oprijem na ledeni podlagi (205/55 R16, ADAC)

Uvrstitev             Vzorec                  Ocena*

1.            Bridgestone Blizzak LM 001 Evo  2,3

2.               Fulda Kristall Control HP2              2,3

3.               Giti Winter W1   2,3

4.               Kleber Krisalp HP3            2,3

5.               Pirelli Cinturato Winter   2,3

6.               Semperit Speed-Grip 3    2,3

7.            Continental WinterContact TS860             2,5

8.              Dunlop Winter Sport 5    2,5

9.               Goodyear UltraGrip 9      2,5

10.               Kumho WinterCraft WP51            2,5

11.               Laufenn I FIT LW31          2,5

12.               Michelin Alpin 52,5

13.               Nexen Winguard Snow'G GH2      2,5

14.               Nokian WR D4   2,5

15.               Yokohama BlueEarth Winter (V905)          2,5

16.               Vredestein Snowtrac 5    2,5

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

Med 16 palčnimi pnevmatikami se je izkazal kot najbolj tih Continental, najglasnejša je bila četverica Bridgestone, Michelin, Fulda, Vredestein, -vendar v tej kategoriji resnično ni bilo zaznati tihega tekmovalca. Conti je bil tudi v ospredju tudi glede porabe, z bokom ob boku z Nokianom in Vredesteinom. Glede trajnosti in vzdržljivosti je izstopala dvojica Bridgestone-Michelin, najhitreje pa se je obrabil Nokian.

Povzetek

Tudi tokrat je zelo jasno, kako pomembno je ravnotežje na ADAC-ovih testih. Zaman je bil Laufenn dober v skoraj vsem, če je poplesaval na mokri podlagi: tako so mu v celoviti oceni poleg imena pripisali precejšnjo nezadostno oceno. Ker se je na pomembnem področju izkazal kot šibek, ga tudi ne moremo priporočiti z lahkim srcem. Semper se je prebil z zadostno oceno, toda Pirelli in Giti sta bila boljša le za eno desetino ocene. V številni srednji kategoriji obstajajo tudi velike blagovne znamke, kot sta Michelin ali Bridgestone . Za najboljšega v tej velikosti se je izkazal Continental WinterContact TS860, z enako točkovno oceno pa se ponaša tudi Goodyear Ultragrip 9. Na tretji zmagovalni stopnički pa je pristal Winter Sport 5.

235/60 R18 (Autobild)

Hobi terenska vozila ali SUV terenska vozila so danes med najbolj priljubljenimi modeli. Velika karoserija, visok položaj sedežev, - iz katerih je dobro pregledni promet in dajejo tudi dober občutek varnosti. Seveda jih moramo prav tako opremiti z pnevmatikami, kot kateri koli drug avto. Tipična velikost pnevmatik zanje je na primer 235/60 R18, prav zato so to velikost izbrali Autobildovi strokovnjaki - testni avto je bil Audi Q5.

Izbrane so bile pnevmatike približno desetih proizvajalcev, od najbolj znanih pa vse do doma popolnoma neznanih vzhodnih blagovnih znamk, kot je Achilles. Testne naloge so vključevale med ostalim zaviranje,kot tudi polne kroge na preskusni stezi, ki je vključevala številne ovinke različnih lokov in hitrosti. Eden najbolj zanimivih izzivov je bil ovinek z krivuljo, ki se je nenehno krčila: tu je bil zlasti v primeru mokrega asfalta izredno pomemben dober oprijem pnevmatike. Pri tem so pnevmatike Goodyear, Continental in Pirelli iz kroga v krog dosegale največjo hitrost.

Pri zaviranju na zasneženi podlagi v resnici ni pogrnila niti ena od testiranih pnevmatik. Vzorec Continental WinterContact TS850P SUV je potreboval 26,7 m zavorne poti, da se ustavi pri 50 km/h, medtem, ko je Toyo Snowprox S954 s SUV testnim avtom potreboval 31,2 m. Razlika med najslabšim in najboljšimi znaša nekoliko manj, kot pet metrov - to je seveda zelo veliko v primeru, ko se želimo izogniti trčenju.

Vedno glede na sezono

Preizkuševalci Autobilda so kot zanimivost testirali tudi en set poletnih pnevmatik. Havon Q5 – je zahvaljujoč pogonu na vsa štiri kolesa –komaj speljal z njimi. Od ovinka do ovinka se je boril kot raca na ledu, in v resnici se je zdelo, da je z njim varna le polžja hitrost. Potem je sledilo zaviranje: 81,7 metra zavorne razdalje, ki je bila za skoraj za petdeset metrov daljša, kot znaša zavorna pot najslabše zmogljive zimske pnevmatike.

Povzetek

Test pnevmatik izdelanih za kolesa hobi terenskih vozil sta v težkem boju osvojila dva vzorca: Goodyear Ultragrip Performance SU-Gen Gen-1 in Pirelli Scorpion Winter. Dobro so se izkazali tudi Continental, Fulda, Dunlop in Nokian, med srednje pa se je poleg Michelina, Firestoneja in Toyoja uvrstil tudi neznani Achilles. Torej ponovno ugotavljamo, da ni nujno zagotovo, da je dražja pnevmatika istočasno boljša, vendar pa v istem času ugotavljamo, da še najšibkejše zimske pnevmatike prekosijo poletne.

Skupna ocena (235/60 R18 SUV, Autobild)

Uvrstitev             Vzorec   Mokra   Snežna  Suha      Ocena

1.            Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1         2+          1-           2             odlična

2.               Pirelli Scorpion Winter    2             1-           2+          odlična

3.            Continental WinterContact TS850P SUV   1-           2+          2-           dobra

4.               Fulda Kristall Control SUV              2+          2+          2             dobra

5..            Dunlop Winter Sport 5 SUV           2             1-           2-           dobra

6.               Nokian WR SUV 4             1             2-           2-           dobra

7.            Michelin Latitude Alpine LA2        2+          2             3+          srednja

8.            Achilles W 101 X               2             2-           2-           srednja

9.               Firestone Destination Winter       1-           3+          3+          srednja

10.            Toyo Snowprox S954 SUV              3+          2-           2-           srednja

* v nemškem klasifikacijskem sistemu je nižja ocena boljša

Štiri-sezonske pnevmatike, 195/65 R15 (Autobild)

Za štiri sezonske pnevmatike še vedno drži prepričanje, da so istočasno dobre za vse, vendar v resnici niso dobre za nič. Vseeno pa so poleti boljše kot zimske, pozimi so boljše kot poletne, toda še vedno so slabše kot pnevmatike namenjene za posamezno sezono. Vendar pa je prvi lastni test proizvajalca Totalcar pokazal, da gre za vse bolj uporabno alternativo. So izredno zmogljive tudi v štiri-sezonski vročini, pozimi pa se na brozgasti, mokri podlagi obnesejo v isti kategoriji, kot zimske gume.

Kako so testirali?

V tej kategoriji je Autobild izbral skupaj sedemindvajset različnih vzorcev, v velikosti, ki je priljubljena v številnih kategorijah avtomobilov 195/65 R15.

Le te so podobno kot zimske pnevmatike prvič testirali v kvalifikaciji: zavorna pot iz 100 km/h na suhi in mokri podlagi. Samo prvih deset je šlo naprej, spodaj navajamo celotno zaporedje (kumulativni rezultati, ki presegajo sto metrov, pa lahko vseeno povzročajo zaskrbljenost):

Štiri-sezonske pnevmatike z najboljšo zavorno močjo (195/65 R15, Autobild)*

Uvrstitev             Ocena   Mokra   Suha      Skupaj

1.            Bridgestone Weather Control A005           45,2       39,4       84,6

2.            Michelin CrossClimate +48,1       40,8       88,9

3.            Goodyear Vector 4Seasons Gen-2              46,2       44,6       90,8

4.            Hankook Kinergy 4S²        47,8       43,1       90,9

5.            Continental AllSeasonContact      48,6       43,4       92

6.            Vredestein Quatrac 5      48,6       43,9       92,5

7.            Falken EuroAll Season AS210        49,5       43,6       93,1

8.            Nexen N'blue 4 Season   49,9       43,6       93,5

9.            Nokian Weatherproof     50,7       44,2       94,9

10.         Pirelli Cinturato All Season Plus    50,7       45,8       96,5

11.         Kleber Quadraxer 2         52          45,1       97,1

12.         Uniroyal AllSeasonExpert 2           49,2       48,3       97,5

13.         Fulda MultiControl           52,3       45,3       97,6

14.            BF Goodrich g-Grip All Season 2   52,8       44,8       97,6